نام پروژه :

کابینت نئوکلاسیک

زمان اجرای پروژه : 1401/10/11
توضیحات :

نئوکلاسیک در لغت به معنای «کلاسیک مدرن» است و به سبکی از معماری اشاره دارد که در قرن 18 و 19 در اروپا رایج بود. نئوکلاسیک استفاده از سبک طراحی کلاسیک بر اساس امکانات و ویژگی های سبک مدرن است! این بدان معناست که شما کابینت آشپزخانه و آشپزخانه ای با رنگ های کاملاً مدرن خواهید داشت، اما ظاهر آن به سمت کابینت های کلاسیک می رود و اساساً اقتباسی از هر دو است. کابینت نئوکلاسیک در واقع برگرفته از سبک معماری نئوکلاسیک است و آشپزخانه ای ساده و در عین حال سنتی و کاربردی را برای شما ایجاد می کند. این کمد در عین شیک بودن دارای عناصر تزئینی ساده ای است که ظاهری مدرن و مجلل ایجاد می کند و در واقع آمیزه ای از هنر و طراحی اشرافی همراه با مدرنیته و سادگی است. سادگی و کمیاب بودن تزئینات به کار رفته در سبک نئوکلاسیک باعث می شود که خیلی زود از چنین کابینت هایی خسته نشوید و سالیان سال از آن ها لذت ببرید.

Image

همانطور که قبلا گفته شد، کابینت نئوکلاسیک بیشتر شبیه یک کابینت کلاسیک است، اما خیلی شبیه به آن نیست! برای درک بهتر تفاوت بین کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک، باید تعریفی از سبک کلاسیک داشته باشیم:
سبک کلاسیک کابینت آشپزخانه یادآور خانه های اشرافی و کلاسیک اروپایی است و در نظر بیننده بسیار باشکوه و مجلل به نظر می رسد. کمد لباس کلاسیک خود به انواع مختلفی تقسیم می شود، اما همه آنها دارای یک ویژگی هستند - وجود تزئینات مجلل و پر زرق و برق. در چنین آشپزخانه هایی می توانید انواع درهای کنده کاری شده، ستون ها و سرستون های مجلل، دستگیره های زیبا و برازنده را مشاهده کنید که در کنار هم آشپزخانه ای اشرافی و سلطنتی را برای شما رقم می زند. کابینت کلاسیک در مدل مجلل آن از چوب ساخته شده است و تزئینات و کنده کاری های آن بیشتر دست ساز است، بنابراین ارزش مادی بالایی دارد.

مطلب پیشنهادی: کابینت روکش چوب

Image

انواع کابینت نئوکلاسیک 

انواع کابینت نئوکلاسیک عبارتند از:

کابینت نئوکلاسیک انزو

کابینت انزو (کابینت نئوکلاسیک) اولین بار توسط شرکت آمریکایی zentique در نیوجرسی تولید شد. در واقع می توان گفت انزو یک نام تجاری برای محصول این شرکت است. که ابتدا توسط واردکنندگان ایتالیایی به ایران وارد شد. و به دلیل قیمت بالای کابینت های وارداتی، تولیدکنندگان ایرانی اقدام به تولید این کابینت ها در ایران کردند. همانطور که می دانید: افرادی که به دلیل شهرت شرکت ها را در سراسر جهان رهبری می کنند; آنها همان محصول را با نام تجاری آن می شناسند و با آن نام به آن اشاره می کنند. مانند: دستگاه فتوکپی برای دستگاه کپی، اتود برای مداد یا دلستر که برای نوشابه استفاده می شود. دقیقاً همین اتفاق در مورد طرح برند انزو افتاد. به همین دلیل ممکن است تمامی محصولات ساخته شده توسط سایر شرکت ها و تولیدکنندگان ایرانی باشد. نام آن طرح انزو بود و مورد استفاده قرار گرفت. جالب است بدانید که برند Enzo نام تجاری سیستم کابینت آشپزخانه است که خود بخشی از خط تولید زنتیک است که تجارت آن در زمینه مبلمان، نورپردازی و دکوراسیون است. ضخامت درب این مدل کابینت 25 و 40 میلی متر و ضخامت رنگ این مدل 1 میلی متر می باشد. رنگ بندی کابینت انزو پلی اورتان است اما در کشور ما برای صرفه جویی در هزینه و سود از رنگ های پلی استر استفاده می شود.

کابینت نئوکلاسیک پولیش

یکی از پرطرفدارترین مدل های کابینت آشپزخانه، کابینت پولیش است، اما این محصول بسیار جذاب، ترکیبی از کابینت حک شده کلاسیک با رنگ براق براق مشابه سفید و ترکیبی از کابینت های مدرن و کلاسیک است. . استفاده از رنگ جلا بر روی این مدل باعث درخشش درهای کابینت شد. ضخامت رنگ درب های پولیش شده بین یک تا دو میلی متر است و قطر درب در دو سایز 25 میلی متر و 40 میلی متر موجود می باشد. نوع رنگ در این نوع دکوراسیون بسیار حساس است اما پیشنهاد میکنیم از شرکت های معتبر خرید کنید و با خیالی آسوده محصولی با کیفیت تهیه کنید و از گارانتی و خدمات پس از فروش آن بهره مند شوید.

Image

 کابینت نئوکلاسیک ، یکی از بهترین طرح‌ها و سبک‌ها در کابینت آشپزخانه است که الهام‌ گرفته از دوران ویکتوریا و قرن ۱۸ و ۱۹ اروپایی است. این سبک از آشپزخانه، چیزی ما بین سبک کلاسیک و آرامش و سادگی سبک مدرن است و هر دو ویژگی‌ را در خود دارد. کابینت‌ نئوکلاسیک برای آشپزخانه‌های ایرانی که دکوراسیونی کلاسیک و سنتی و سنگین دارند، گزینه‌ای مناسب و درخور است و می‌تواند زیبایی محیط خانه شما را تکمیل کند.معماری نئو کلاسیک به خود دیوار ها بیشتر از نقاشی روی آن توجه می کند. از این سبک هنوز هم استفاده می شود ولی بعضا آن را با نام کلاسیک جدید می شناسند. در اروپای مرکزی و غربی، به این سبک معمولا کلاسیک می گویند در حالی که بعد از قرن ۱۹ این سبک به وجود آمده و باید به آن نئو کلاسیک گفت.

انتخاب رنگ برای کابینت نئوکلاسیک

رنگ های سرد و ملایم مانند طوسی و سفید بیشترین استفاده را در این کابینت دارند. البته برای خاص تر شدن فضای آشپزخانه ی خود می توانید از رنگ های جذاب مانند مشکی، قرمز، سبز یا آبی که در طیف رنگی روشن باشند استفاده کنید. قبل از هرچیز بهتر است ابعاد آشپزخانه ی خود را در نظر بگیرید. چون برای آشپزخانه های کوچک هرچه رنگ آمیزی وسایل روشن باشند فضا دلباز و بزرگ نشان داده می شود. مثلا انتخاب رنگ های سبز پسته‌ای روشن، طوسی روشن، سفید، شیری برای کابینت ها بسیار مناسب است. ولی برای آشپزخانه های با متراژ بزرگ می توانید از هر توناژ رنگی استفاده نمایید.

ویژگی های کابینت نئوکلاسیک

رعایت جزئیات سنگین در قفسه های کابینت برخلاف قفسه های سبک مدرن
داشتن خطوط نرم و جزئیات ظریف در کابینت
داشتن سادگی های طرح های کلاسیک در عین بهره بردن از ظرافت کاری های سبک کلاسیک
طراحی بسیار شیک و لوکس
داشتن طراحی های متفاوت و حالت های خم شده و تاب دار
اکثر کابینت های نئوکلاسیک در رنگ های خاکستری ساخته می شوند اما ساخت آن در رنگ های خاص دیگر نیز کاربرد دارد.
استفاده از این نوع کابینت در فضای باز تر بهتر است.

قیمت کابینت نئوکلاسیک

قیمت کابینت نئوکلاسیک و روش قیمت گذاری صحیح به عواملی مانند نوع چوب استفاده شده، ام دی اف و درب کابینت، یراق آلات (لولا و حتی دستگیره و پایه) بستگی دارد. هزینه ساخت و نصب نیز به میزان کار و زمان صرف شده بستگی دارد. و طراحی متفاوت است.  ارتفاع استاندارد کابینت زمینی با دال و پایه 90 سانتی متر و عمق دال 60 سانتی متر ارتفاع استاندارد کابینت دیواری (هوا) 70 سانتی متر و عمق آن 30 سانتی متر است 60 درصد کل هزینه کابینت بر روی کابینت زمینی و 40% بر روی کابینت دیواری ارتفاع 70 سانتی متر می باشد. مبنای محاسبه برای کابینت کمدی، ویترین، کابینت 90 ارتفاع و غیره. ضریب از این استانداردها گرفته شده است. قیمت فعلی کابینت نئوکلاسیک را مستقیماً از سازنده کابینت بخواهید.

Image

کابینت نئوکلاسیک جدید

مطالعه راهنمای خرید کابینت نئوکلاسیک آکوچوب برای کسانی که قصد خرید کابینت نئوکلاسیک جدید را دارند را می توان بخش مهمی از این مقاله دانست. زیرا مشتری که قصد خرید کابینتی به سبک نئوکلاسیک را دارد، هدف اصلی او به دست آوردن یک محصول با کیفیت است. کابینت نئوکلاسیک یکی از محبوب ترین مدل های کابینت است. قبل از خرید کابینت نئوکلاسیک باید به فاکتورهای زیر توجه کرد:
●    متریال درب ام دی اف (Kastamonu یا Vanachai) یکی از بهترین برندهای موجود و مطابق با استانداردهای جهانی است.
●    نوع رنگ پاش.
●    نوع دستگاه CNC و کیفیت و ظرافت کابینت نئوکلاسیک.
●    نوع و کیفیت رنگ کابینت (پلی اورتان، پولیش)، نوع رنگ و مهارت رنگ تاثیر زیادی در محصول نهایی دارد.
●    نوع یراق آلات مورد استفاده در کابینت.

Image

نکات کابینت نئوکلاسیک

●    اگر میزان نور طبیعی در محیط آشپزخانه کم است از رنگ های روشن استفاده کنید.
●    اجسام سنگین را روی کابینت قرار ندهید.
●    محفظه کابینت را با توجه به فضای معمولی آن پر کنید، پر کردن بیش از حد محفظه کابینت باعث می شود که ظاهر آن نامرتب باشد.
●    وسایل خیس را داخل کابینت قرار ندهید زیرا باعث باد شدن این قسمت می شوند.
●    هرگز کابینت نئوکلاسیک را با آب یا مواد شوینده نشویید، بهترین راه حل تمیز کردن، استفاده از یک پارچه تمیز کننده مرطوب است.
●    اگر آشپزخانه کوچک و چیزهای زیادی دارید، از کابینت های کمدی استفاده کنید تا فضای بیشتری به شما بدهد.
●     اگر آشپزخانه بزرگی دارید، از کابینت تیره رنگ استفاده کنید. این رنگ کابینت در آشپزخانه های U شکل و بزرگ بسیار زیبا است.
●    در نهایت، اگر دکوراسیون فعلی شما یک کابینت آشپزخانه کلاسیک است و روی آن خط و خش وجود دارد، به راحتی می توانید بازسازی آن را به صنعتگران با تجربه کابینت مدرن بسپارید.

Image

کابینت نئوکلاسیک طرح چوب

یکی از طبقه بندی کابینت  نئوکلاسیک بر اساس نوع روکش آنها است. در این دسته کابینت های نئوکلاسیک به سه دسته کابینت روکشی، کابینت نئوکلاسیک طرح چوب و کابینت رنگ شده تقسیم می شوند. بدنه روکش چوبی دارای هسته ام دی اف با روکش طبیعی راش، بلوط یا گردو می باشد. اما کمدهای چوبی جامد نئوکلاسیک از بدنه چوبی، تخته سر، در، تاج و ستون چوبی تشکیل شده است. از طرفی کابینت های رنگی نئوکلاسیک همگی با رنگ بیرونی MDF روکش شده اند. بدیهی است که کابینت های نئوکلاسیک چوب جامد دارای برچسب قیمت بالاتر و همچنین دوام و کیفیت بهتری هستند.دلیل اصلی گرانی کابینت ها نئوکلاسیک نسبت به کابینت های دیگر، انتخاب رنگ و طرح است. کابینت هایگلاس و ملامینه مدرن نیازی به رنگ آمیزی ندارند. از طرفی از ام دی اف خام و روکش چوب برای ساخت پک استفاده می شود.

Image

تولید کننده کابینت نئوکلاسیک

کمدهای نئوکلاسیک یکی از محبوب ترین سبک های طراحی داخلی محسوب می شوند که انواع تولید کننده کابینت نئوکلاسیک آنها را به فروش میرسانند . این سبک طراحی مرز بین کابینت کلاسیک و مدرن است. با این حال، عواملی وجود دارد که باید قبل از خرید کمد لباس نئوکلاسیک در نظر بگیرید زیرا خریداران به دنبال مواد با کیفیت بالا هستند. از جمله این عوامل باید به متریال درب ام دی اف که از برندهای معروف و همچنین بر اساس استانداردهای جهانی تولید می شود، توجه کرد. از طرفی کیفیت جنس و رنگ کابینت بسیار حائز اهمیت است زیرا در جذابیت محصول نهایی بسیار تاثیرگذار خواهد بود. نوع سخت افزار به کار رفته در کابینت نیز از دیگر عواملی است که در هنگام خرید باید در نظر گرفته شود.

Image

کابینت نئوکلاسیک سفید 

اگرچه کابینت های نئوکلاسیک دارای رنگ های متنوعی هستند، اما رنگ سفید یکی از محبوب ترین رنگ ها برای ساخت این نوع کابینت است. کابینت نئوکلاسیک سفید در دو نوع کابینت نئوکلاسیک در ام دی اف سفید و کابینت نئوکلاسیک با روکش های بلوطی و سفید تولید می شوند. یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت رنگ سفید افزایش فضای آشپزخانه است. به همین دلیل این رنگ برای آشپزخانه های کوچکتر بسیار توصیه می شود. از طرفی رنگ سفید هیچگاه از مد نمی افتد و با رنگ ها و عناصر طراحی دیگر هماهنگی زیادی دارد. به عبارت دیگر تضاد بین رنگ های سفید و سایر رنگ های تیره به کار رفته در آشپزخانه بر جذابیت آن می افزاید.

Image

مطلب پیشنهادی: کابینت ممبران

کابینت نئوکلاسیک طوسی 

ویژگی بارز کابینت های نئوکلاسیک، سادگی در طراحی آنها با استفاده از خطوط گرد صاف و ساده است. در واقع، جزئیات بسیار ظریف هستند. تقارن یک ویژگی به جا مانده از دوران کلاسیک است که در دوران نئوکلاسیک به شدت رعایت می شود. کابینت های نئوکلاسیک بیشتر در رنگ های سرد و ملایم ساخته می شوند، که کابینت نئوکلاسیک طوسی از محبوب ترین آنها است. 

Image

 کابینت نئوکلاسیک سبز 

کابینت نئوکلاسیک سبز بسیار محبوب است و در طیف گسترده ای موجود است. کابینت نئوکلاسیک سبز به خصوص در خانواده های نسل جدید بسیار محبوب و بسیار موثر است. رنگ آرامی دارد و آشپزخانه را شادتر می کند و نور بیشتری را منعکس می کند. در مورد نور غیرطبیعی باید بگویم که هالوژن های زیر بدنه داریم که در هنگام کار نور زیادی تولید می کنند و می توان گفت که هالوژن های سقفی در روشنایی محیط کم تاثیر ندارند.ثر کابینت های نئوکلاسیک تا سقف کار می کنند و به همین دلیل فضای بیشتری را در اختیار صاحب خانه قرار می دهند. یکی از ویژگی های بارز سبک نئوکلاسیک این است که برخی از کابینت ها دارای درهای شیشه ای هستند و به عنوان ویترین مورد استفاده قرار می گیرند. کابینت نئوکلاسیک در واقع از سبک نئوکلاسیک می آید و آشپزخانه ای کاربردی، مدرن، شیک و ساده با حال و هوای کلاسیک به شما می دهد که مدرنیته و سنت را با هم ترکیب می کند. شاید خیلی ها بگویند که سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک قدیمی است و همه آن را دوست ندارند. اما سبک نئوکلاسیک چندین الزام را به طور همزمان برآورده می کند.

Image

کابینت نئوکلاسیک با پوشش رنگ

از مهمترین مزایای کابینت های نئوکلاسیک با پوشش رنگ ، باز بودن دست کارفرما در انتخاب رنگ
می باشد. کابینت نئوکلاسیکِ فوق، با هارمونی رنگی خاص که کاملا
طبق نظر و سلیقه مشتری بوده یکی از همین مورد هاست.

درب های جدید  نئوکلاسیک با روکش soft touch

از دیگر ویژگی های درب های نئوکلاسیک با روکش سافت تاچ
میتوان به متغیر بودن رنگ اشاره کرد
این شاخصه سبب شده شما در هر طیف نور، رنگ مختلفی را
ببینید.
اگر بخواهیم توضیح شفاف تری بدیم
برای مثال رنگی که شما در نور شروع روز از کابینت می بینید با رنگی که در موقع غروب آفتاب می بینید تفاوت دارد
یا زمانی که نورپردازیه آشپزخونه رو خاموش میکنین اختلاف رنگ کابینت با موقع روشن بودن نورپردازی رو به طور کاملا محسوس حس میکنین.
این موضوع در تمام روکش های کابینت وجود دارد اما در این سبک روکش ها به دلیل مات و مخملی بودن روکش و خاصیت جذب نور بیشتر، کاملا مشهود است.
نکته مهم اینکه 💡
این تغییر رنگ به منظور تبدیل رنگی به رنگ دیگر نیست
و بیشتر به صورت پررنگ تر و یا کم رنگتر جلوه 

. . . . . . Trust  your eyes…!
. . . . .  به چشمات اعتماد کن ..!


برای طراحی کابینت ممبران و اطلاعات بیشتر می توانید با شرکت آک چوب تماس بگیرید.

نوشتن یک نظر

با درج نظر در سایت شما حریم خصوصی و شرایط استفاده را خوانده و می‌پذیرید
افزودن نظر
پروژه ها