سرستون منبت چوبی
توضیحات
1401/02/26
1746 بازدید

سرستون منبت چوبی

سرستون منبت

سرستون منبت به عنوان یک قطعه پرکاربرد به شمار می آید که اغلب در فضای داخلی منبت کاری کلاسیک استفاده می شود. سرستون های منبت چوبی به صورت دوتایی در سمت چپ و راست بالای طرح نهایی منبت قرار گرفته اند و با توجه به ساختار کلی نوعی حجم در سطح منبت ایجاد می کنند. تنوع طرح ها در سرستون منبت چوبی بسیار زیاد است و با توجه به نوع طرح کلاسیک یا مدرن طرح منبت اجرا می شود. طرح های رایج روی سرستون های منبت کاری شده چوبی شامل نقش های گل و برگ است که عمدتاً در فضای داخلی آشپزخانه، دیوارهای تزئینی و چارچوب درهای چوبی منبت کاری شده استفاده می شود. 

سرستون منبت چوبی

بدون شک همه افراد کم و بیش می دانند که منظور از سرستون منبت چیست؟ سرستون های منبت از دوران باستان نماد قدرت، شکوه بوده اند. امروزه نیز استفاده از سرستون منبت سنگی یا چوبی برای تکمیل کردن دکوراسیون عمارت ها و ساختمان های مجلل مد شده است. سر ستون های چوبی منبت کاری شده به طور گسترده در دکوراسیون داخلی خانه و برای تزئین لوازم چوبی استفاده می شود. 
استفاده از سرستون های چوبی برای طراحی های کلاسیک خانه و ساختمان ضروری است. از این نوع سرستون می توان در فضاهای مختلفی مانند آشپزخانه، اتاق نشیمن و اتاق خواب هم استفاده کرد. به عنوان مثال سر ستون های چوبی منبت کاری شده برای تزئین کابینت های چوبی با کیفیت عالی هستند. سرستون های مورد استفاده برای کابینت های چوبی کاملاً منبت کاری شده و یا به وسیله دست نقاشی شده اند. اما در مورد کابینت های ممبران این سرستون ها به گونه ای طراحی و ساخته شده اند که شبیه چوب هستند. برای تزیین کمد چوبی یا ویترین چوبی نیز می توانید از یک سرستون منبت طرح دار زیبا استفاده کنید.

قیمت سرستون منبت

سرستون منبت به عنوان نمادی از تجمل و اشرافیت در دوران باستان به حساب می آمد. نمونه هایی از بهترین سرستون های اشرافی را می توان در تخت جمشید دید. سرستون ها در معماری کلاسیک اروپایی رایج هستند و این سازه ها را بسیار چشمگیر می کنند.
 در حال حاضر از سر ستون های منبت اغلب در دکوراسیون داخلی و خارجی خانه ها استفاده می شود. وجود سرستون منبت کاری شده در کابینت آشپزخانه به سبک کلاسیک بسیار مشهود است و زیبایی و جلوه ای خاص به آشپزخانه می بخشد.
 خوب است بدانید که از چوب راش درجه یک بدون ترک و گره در ساخت سرستون های منبت با ظرافت و دقت بالا استفاده می شود. در مورد قیمت سرستون منبت باید ذکر کنیم که عوامل مختلفی هستند که هزینه نهایی این سرستون ممبران ها را تحت تاثیر قرار می دهند. مهمترین فاکتورهای موثر شامل جنس چوب و متریال به کار رفته، مدل و طرح سرستون، روش خرید و بسیاری از موارد دیگر می شود.

خرید سرستون منبت

با وجود اینکه سرستون منبت کاری شده در مدل ها و متریال های مختلف قابل استفاده است. اما باید گفته شود که بهترین سر سرستون منبت با استفاده از چوب طراحی می شوند و دارای منبت های شیک و خیره کننده هستند.
 طراحی و تزیین کابینت آشپزخانه با این سرستون ها می تواند به زیبایی ظاهر کابینت کمک کند. امروزه با افزایش یافتن سبک کابینت و طراحی آشپزخانه نئوکلاسیک مورد استفاده قرار دادن سرستون در ساخت این مدل کابینت ها بیشتر شده است.؛ ولی برای این منظور به طور معمول مدل های ساده تر سرستون منبت به کار گرفته می شوند.
 اما در سبک های مدرن استفاده از این سرستون ها پیشنهاد نمی شود. چرا که امکان دارد اصالت و زیبایی کار به وسیله آنها کاملا از بین رود. در صورتی که قصد دارید برای خرید سرستون منبت مرغوب اقدام نمایید توصیه می کنیم به مراکز و فروشگاه هایی سر بزنید که سال ها در زمینه عرضه و فروش انواع سرستون فعالیت دارند. به خاطر داشته باشید که استفاده از روش خرید اینترنتی برای تهيه این سرستون در مقایسه با خرید حضوری از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه تر می باشد.

تولید کننده گل و سرستون منبت

منبت در حقیقت به عنوان یک نوع حکاکی و کنده کاری روی چوب و ام دی اف به شمار می آید. ویژگی اصلی این محصول طرح های محبوب و بی نظیر آن است. گل های سرستون با استفاده از ام دی اف در ارتفاع و ضخامت های مختلف برای محصولات ممبران و رنگ های استاندارد تولید می گردند. تولید کننده گل و سرستون منبت در حال حاضر بزرگترین و مجهزترین شرکت تولید کننده انواع فوم پی وی سی و کاغذ پی وی سی و فوم پلیمری در کشور می باشد.
 این گروه صنعتی با بهره گیری از پیشرفته ترین ماشین آلات روز دنیا و فناوری های نوین در این زمینه توانسته است محصولاتی پرکاربرد و با کیفیت تولید و به بازار عرضه کند. کاربردهای اصلی این محصولات شامل صنایع مختلف از جمله صنایع چوب و مبلمان، کابینت و روشویی یا سرویس های بهداشتی، لوازم حمام، دکوراسیون داخلی، آینه های دکوراتیو و سرستون می باشد.

تولید کننده منبت چوبی

منبت کاری بر روی بعضی از انواع فلزات هم انجام می شود. اما با توجه به اینکه چوب دارای وزن کم بوده و در دسترس می باشد به همین جهت ساخت سرستون منبت چوبی رایج تر است. تاریخچه ایجاد این حرفه را می توان در آغاز آشنایی انسان با چوب جستجو کرد.  از آثار به جا مانده در دوران بسیار دور می توانیم انواع مجسمه های چوبی، شمشیر و خنجر با دسته های چوبی کنده کاری شده، عصا، صندلی های چوبی تزئین شده و غیره را نام ببریم. لازم به ذکر است که تولید کننده منبت چوبی برای ساخت سرستون منبت چوبی بهترین و باکیفیت ترین متریال را مورد استفاده قرار می دهد. اگر به دنبال مرغوب ترین سرستون های منبت کاری شده از جنس چوب هستید می توانید به این مراکز مراجعه نمایید.

کاربرد سرستون منبت چوبی

استفاده از سرستون منبت چوبی مانند گل های منبت است و به طور اصولی با هم استفاده می شوند. اما باید گفته شود که فقط برای آشپزخانه کاربرد ندارد و روی شومینه ها یا دکوراسیون چوبی نیز قابل استفاده است. اخیراً در طراحی مدرن آشپزخانه از  ستون های خراطی یا تراشیده شده در گوشه ای از هر دو قسمت بالا و پایین سرستون منبت منبت استفاده می شود. سرستون های منبت مدل های مختلفی دارند که اساسا با توجه به هارمونی و سبک طراحی کابینت و همچنین مدل گل های منبت انتخاب می گردند. برای استفاده در محیط آشپزخانه مدل آن را با توجه دکوراسیون و سبک آن انتخاب خواهند کرد. مورد استفاده قرار دادن سرستون های منبت چوبی برای تزیین دیوارهای چوبی، کابینت آشپزخانه، تزیینات و سازه های تزیینی به عنوان کاربردهای دیگر این محصول به شمار می آیند. سرستون ها در معماری کلاسیک بسیار مهم و ارزشمند هستند. به عنوان مثال در یونان و روم باستان یا پایتخت های باقی مانده از تخت جمشید وجود آنها عظمت و عظمت بنا را مشخص می کرد.

نوشتن یک نظر

با درج نظر در سایت شما حریم خصوصی و شرایط استفاده را خوانده و می‌پذیرید
افزودن نظر