نام پروژه :

درب روکش طبیعی

زمان اجرای پروژه : 1401/10/14
توضیحات :

درب یکی از مهمترین المان ها در خانه و یا وسایل خانه به شمار می رود. شما نمی توانید کابینت، کمد و یا خانه را بدون درب تصور کنید. اگر این آیتم ها درب نداشته باشند، درست مانند این است که انسانی را عمل جراحی کرده اند اما در پایان بخیه زده نشده است. امروزه، درب ها با روکش طبیعی و مصنوعی در بازار موجود هستند و این روکش یاعث می شود ویژگی های درب دو چندان شود. در ادامه تلاش می کنیم اطلاعات بیشتری را در مورد درب کابینت روکش طبیعی در اختیار شما قرار دهیم. درب با روکش طبیعی با قابلیت نصب بر روی کابینت، کمدها و ویترین های آشپزخانه و دکوراسیون را دارند و محصولات روکش طبیعی و رنگ شرکت آکوچوب با بهترین متریال تولید و در طرح ها و رنگ های مختلف عرضه می شوند. درب های چوبی اتاقی و داخلی را می توان با روکش طبیعی چوب گردو، ملج، راش و ... ساخت، که این روکش ها در اصل لایه ای نازک از این چوب ها می باشند که به روی درب ام دی اف پرس شده و با رگه های چوبی طبیعی جلوه ای زیبا و خاص را به درب می بخشند.

درب با روکش طبیعی تولید شده از چوب ها، ورقه‌ها و لایه‌های نازک تهیه شده از چوب طبیعی هستند. به دلیل محدودیت مقدار چوبهای با نقوش زیبا و بدون عیب و گران بودن آن معمولاً اینگونه چوبها را به روکش تبدیل کرده و روی نئوپان، چند لایی ، فیبر و یا ام دی اف می چسبانند. به لایه‌های نازک چوب گفته می‌شود که طی فرآیند خاصی تولید می‌شوند. روکش چوب طبیعی را می توان در هر دو طرف کار استفاده کرد و با یک لایه آستر روغنی به دوام آن افزود روکشهای چوبی مربع شکل هستند واز جنس چوب.

انواع روکش درب های کابینت 

روکش‌ها را می‌توان به دو گروه عمده روکش‌های طبیعی (چوبی) و روکش‌‌های مصنوعی تقسیم کرد.

روکش‌های طبیعی (چوبی)

روکش چوبی (Veneer) به لایه‌های نازک چوب گفته می‌شود که طی فرآیند خاصی تولید می‌شوند. معمولاً پس از پخت چوب در بخار یا آب داغ، گرده بینه مرغوب چوبی را که اکثراً از گونه‌های پهن برگ هستند ،‌با روشهای لوله‌بری Peeling یا تراشه‌گیری Slicing تبدیل به لایه‌ها یا ورقه‌های نازک چوب تزئینی می‌کنند. (روکش گیری از چوب‌های سوزنی برگ نیز امکان پذیر است ولی مصرف کمی دارد)

از روکش‌های چوبی برای روکش کردن انواع اوراق فشرده چوبی مثل درب با روکش طبیعی ، نئوپان ،‌تخته لایه ، تخته فیبر و MDF‌ استفاده می‌شود. استفاده از MDF‌ با روکش چوبی در جهان بسیار متداول است ،‌اما در ایران مرسوم نیست. می‌توان گفت تقریباً در ایران MDF‌ با روکش چوبی تاکنون بکار نرفته است. و MDF‌. با روکش چوبی در موارد کاربرد مختلفی که به تفصیل در بخش کاربردها آمده است،‌بکار می‌رود و از موارد عمده کاربرد آن در صنایع مبلمان خصوصاً مبلمان سنتی و کلاسیک و نیز طراحی داخلی ساختمانها و منازل و دیوارکوب‌ها ، پارتیشن‌های داخلی ساختمان است. MDF‌ های با روکش چوبی و لبه‌های گرد شده یا ابزار خورده را معمولاً بجای چوب طبیعی در موارد کاربرد چوب طبیعی از جمله مبلمان ،درهای کابینت ساده یا درهای کابینت ابزار خورده MDF‌ کاربرد دارند.

استفاده از MDF‌ بجای چوب ماسیو ، بعلت ثبات ابعاد در شرایط اقلیمی متفاوت نسبت به چوب و دوام بیشتر ،‌بهتر است. روکش‌های چوبی را با پرسهای ممبران (بالشتکی) با چسب و با دمای ۵۸ c و زمان حداکثر ۲ دقیقه می‌توان روی سطوح ابزار خورده MDF‌ چسباند.

در سطح جهان نقاطی که دارای منابع چوبی پهن برگ ارزان و قابل دسترس و مرغوب است.روکش چوبی نسبت به سایر روکش‌ها در مصارف عمومی مبلمان ترجیح داده می‌شود و مصرف بیشتری دارد مانند آمریکای شمالی و جنوبی و مناطق حاره که مقادیر زیادی چوب‌های خوش نقش قابل روکش‌گیری داشته و روکش‌ چوبی مرغوب و ارزان‌ در دسترس می‌باشد.

اما در اروپا و آسیا (غیر از کشورهای مناطق گرمسیری دارای جنگلهای حاره ) روکش چوبی گران بوده و معمولاً تولید ملی آن امکان‌پذیر نیست ،‌لذا از روکشهای مصنوعی استفاده می‌کنند.

در ایران نیز در سالهای اخیر در زمینه تولید روکش‌های چوبی مرغوب محدودیتهایی وجود دراد اما عامل بسیار تأثیرگذار در استفاده از روکش چوبی برای روکش کردن MDF‌ عامل مد و تغییر سلیقه مصرف مبلمان و نیز عدم آشنایی سازندگان مبلمان از قابلیتهای منحصر به فرد MDF‌ با روکش چوبی نسبت به نئوپان با روکش چوبی می‌باشد.

از آنجاییکه در ایران استفاده از درب با روکش طبیعی و روکش چوبی فقط برای پوشش نئوپان و تولید مبلمان و لوازم تقریباً ارزان قیمت و سطح پایین متداول است،معمولاً از روکش‌های چوبی در صنعت MDF‌ استفاده نمی‌شود.

روکش‌های مصنوعی

لایه‌ها و اوراق منفرد یا مرکب از موادی نظیر کاغذ (تزئینی یا غیر تزئینی)،‌مواد ترموپلاستیک (PVC) و غیره ساخته می‌شود که می‌تواند به رزینهای مختلف مانند ملامین فرمالدئید و فنل فرمالدئید آغشته شده باشد. این اوراق ممکن است با لاکهای پوششی مقاوم در برابر عوامل مختلف ، ورقهای اکریلیک ،‌PVC و … پوشش داده شده باشد که برای پوشاندن سطوح اوراق فشرده چوبی (MDF‌ ،‌تخته طرح چوب و …) بکار می‌روند.

روکش برروی سطح پهن و مسطح هم تراز با سطح کار چسبانده می شود. اصولا” مورد استفاده روکش های طبیعی برروی پنلهای با لبه مسطح یا اریب است چرا که این روکشها قابلیت انحنای کمی دارند. از آنجا که چوب یک محصول طبیعی است، آن را نباید در معرض هوای بیش از حد مرطوب یا خیلی خشک قرار داد رطوبت مطلوب بین ۴۰ تا ۸۵ درصد است.

شرکت آکوچوب متخصص تولید درب با روکش طبیعی (چوبی) همواره در تلاش است تا بهترین روکش ها را با بالاترین کیفیت برای شما مشتریان عزیز فراهم آورد.

درب روکش طبیعی چیست؟

یکی از سوالات پرتکراری که پرسیده می شود در این زمینه است که درب روکش طبیعی چیست. روکش چوبی نوعی پوشش و لایه بسیار نازک از چوب طبیعی است که برای پوشش سطح درب به کار می رود. استفاده از این روکش فواید زیادی دارد. یکی از مهمترین مواردی که باعث شده است استفاده از روکش چوبی مد نظر قرار گیرد جلوه و زیبایی است که به در می بخشد. این روکش درب را بسیار مجلل و زیبا می کند و زمانی که به آن نگاه می کنید حس خوبی دارید. 

افزایش مقاومت درب 

همانطور که می دانید درب در قسمت بیرونی قرار می گیرد و در معرض عوامل محیطی قرار دارد. سرما، گرما و رطوبت از جمله مواردی هستند که می توانند به سطح درب آسیب وارد کنند و آن را فرسوده سازند. برای جلوگیری از این امر از درب روکش طبیعی استفاده می شود. این روکش باعث می شود عوامل محیطی به درب آسیب وارد نکنند. در نتیجه طول عمر درب افزایش پیدا می کند و این مسئله برای تمامی خریداران مهم است. همچنین؛ با توجه به این موضوع که روکشی به ضخامت های مختلف سطح درب را پوشش می دهد در برابر ضربه و فشار مقاوم می شود. به همین دلیل، بسیاری از خریداران خرید این درب ها را مد نظر قرار می دهند.

کیفیت بسیار بالا 

یکی از مهمترین مواردی که باعث شده است استفاده از این درب ها مد نظر قرار گیرد کیفیت بسیار بالای آنهاست. با اینکه شما برای خرید درب هایی با روکش طبیعی باید هزینه بالاتری را پرداخت کنید، اما این دقیقا همان مبلغی است که برای آینده خود پرداخت می کنید. بسیاری از کسانی که خرید این درب ها را تجربه کرده اند به این موضوع اشاره می کنند این درب ها سالیان زیاد بدون کوچکتری آسیبی استفاده می شوند و همین امر باعث شده است درب های طبیعی به محصولات پرفروش بازار تبدیل شود.

ضد خط و خش

شاید برای شما جالب باشد که بدانید درب هایی که دارای روکش طبیعی هستند ضد خط و خش هستند. یکی از نگرانی های عمده کسانی که برای خرید درب اقدام می کنند در این باره است که درب هایشان به زودی دچار خط و خش می شود و این مسئله می تواند مشکل آفرین باشد. اما باید بدانید اگر شما درب هایی را سفارش دهید که دارای روکش طبیعی هستند این مشکل به طور کامل رفع می شود. این روکش مانند لایه محافظ عمل می کند و اجازه نمی دهد ساختار و بافت داخلی درب آسیب ببیند. 

مقاومت در برابر آفتاب 

یکی دیگر از مواردی که درب های طبیعی را مورد توجه قرار داده است مقاومت در برابر آفتاب است. این مسئله در شهرهای جنوبی و یا جاهایی که در تماس مستقیم با نور خورشید قرار دارند مشکل آفرین است. نور خورشید باعث می شود به مرور زمان بافت داخلی درب آسیب ببیند و همین امر می تواند بر زیبایی و طول عمر درب اثر بگذارد. اما این درب ها به گونه ای طراحی شده است که در برابر آفتاب آسیب نمی ببیند. در واقع، روکش طبیعی در برابر آفتاب مقاوم است و هرگز دچار رنگ رفتگی یا فرسودگی نمی شود.

انواع درب روکش طبیعی

امروزه انواع درب روکش طبیعی در بازار موجود است. همانطور که می دانید درب ها در ابعاد و اندازه های مختلفی تولید می شوند. همچنین، بر روی درب ها برش ها و طرح های متفاوتی به کار برده می شود. این برش ها می توانند به درب عمق ببخشند و این مسئله برای کسانی که به دکوراسیون اطراف خود اهمیت می دهند مهم باشد. بهتر است بدانید تقریبا برای هر سلیقه ای نوعی درب در بازار موجود است.

قیمت درب روکش طبیعی

یکی از سوالات پرتکراری که همواره مشتریان می پرسند در مورد قیمت درب روکش طبیعی است. بهتر است بدانید فاکتورهای متفاوتی بر قیمت درب اثر می گذارند. اولا شما باید این موضوع را مشخص کنید متراژ درب چقدر است. چه تعداد درب می خواهید سفارش دهید. آیا می خواهید درب شما ساده باشد و یا طرح دارد. تمامی این موارد می توانند قیمت درب را به میزان چشمگیری جا به جا کنند. به همین دلیل، برای اینکه بتوانید قیمت را به طور دقیق استعلام کنید، توصیه می شود با تیم ما در تماس باشید.

سفارش درب روکش طبیعی

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد درب روکش طبیعی در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده اید این درب ها در طرح ها و ابعاد متفاوتی تولید می شوند. همچنین، باید بدانید این درب ها مقاومت بسیار بالایی در برابر خط و خش دارند و هرگز ظاهر زیبای خود را از دست نمی دهند. از طرف دیگر، این درب ها در برابر رنگ رفتگی، پوسیدگی و دفرمه شدن بسیار مقاوم هستند. درب های چوبی طول عمر بسیار بالایی دارند. اگر می خواهید برای سفارش درب روکش طبیعی اقدام کنید، می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

نوشتن یک نظر

با درج نظر در سایت شما حریم خصوصی و شرایط استفاده را خوانده و می‌پذیرید
افزودن نظر
پروژه ها